Få oversikt over medieåret ditt
Hvorfor bør du måle kommunikasjonsåret ditt?
1. Gå fra synsing til presis innsikt: Ved å måle effekten av egen kommunikasjon lærer man av egen suksess og eventuelle feilsteg. Dette gjør en i stand til å styre bedre, og på den måten få mer ut av hver krone brukt på ressurser og tiltak i kommunikasjonsavdelingen.
2. Resultatdokument: Vis hvilken effekt ditt kommunikasjonsarbeid har på virksomheten! Ved å måle resultatene av den jobben kommunikasjonsavdelingen gjør legitimeres ressursbruk og innsats.

Guro Lindebjerg, analysesjef i Retriever
Foto: Melisa Fajkovic
«En årsanalyse vil gi deg innsikten du trenger for å evaluere kommunikasjonsåret som har gått, og gi deg de beste forutsetninger for å planlegge året som kommer.»
En kvalitativ årsanalyse vil gi deg innsikt i
- Virksomhetens synlighet: hvor synlig er dere i oppslagene?
- Tendens i egen omtale: hva kjennetegner den positive, negative og nøytrale omtalen?
- Sakskompleks: hvilke saker utmerker seg gjennom året?
- Pressehåndtering: hvor mye omtale kommer som et resultat av proaktivt arbeid, og hvor mye av omtalen er reaktiv?
- Talspersoner og gjennomslag: Hvor ofte er dere representert med talsperson, og i hvilken grad får dere gjennomslag for budskap?
- Kildekategorier: Hva kjennetegner omtalen dere får i riks-, region-, lokal- og fagpresse?
- Engasjement: Hvor mye engasjement skaper den redaksjonelle omtalen i sosiale medier?
Vil du vite mer? Ta kontakt med oss for en skreddersydd analysebeskrivelse og pristilbud.