Om oss

Data, analyse og innsikt, det er noen av ordene som beskriver hva vi gjør. Det som definerer oss er et ønske om å forstå, forenkle og handle på informasjon. Hver dag jobber vi med å forstå den komplekse verden vi omgis av. I snart 20 år har vi lyttet, overvåket, målt og analysert mediebildet. Vi har brutt ned komplekse data til tydelig informasjon som våre kunder kan agere på. Med det største private analysemiljøet i Norden brenner vi for å levere de beste innsiktene innen medieovervåkning, analyse og forretningsinformasjon. Slik hjelper vi våre kunder med å fatte de rette beslutningene basert på fakta og innsikt fremfor magefølelse.

Retriever eies av NTB og TT, og er medlem i de internasjonelle bransjeorganisasjonene AMEC, FIBEP og PDLN.

membership

Våre medarbeidere anser Retriever som markedets mest effektive verktøy innen medieovervåkning og analyse. Retrievers data og verktøy gir oss raskt overblikk og innsikt, til glede både for oss og for våre kunder. I tillegg opplever vi en prima serviceinnstilling fra Retriever-teamet.

— Per Høiby, Managing partner i First House

Forsvaret har i flere år brukt Retriever som sin leverandør av medieovervåkning. Forsvarsomtalen i media er omfattende og kompleks. Dette krever at Retrievers personell er fleksible og bidrar med sin kompetanse slik at vi sikrer at portalen fanger opp alle aktuelle saker. Gjennom et godt samarbeid har vi en pålitelig og relevant medieovervåkningstjeneste som vi bruker hver eneste dag.

— Stine Ellingsen Grøndahl, Avdelingsleder Analyse i Forsvarets mediesenter (FMS)

Vi har brukt Retriever til medieovervåkning siden 2008 og er fornøyd med tjenesten. En fordel er at vi fra samme portal kan følge med på omtalen av NTNU både i trykte medier, nettaviser, radio/tv og sosiale medier. I tillegg får mer enn 260 av våre ansatte daglig nyhetsvarsling via e-post.

— Jan Erik Kaarø, NTNU Kommunikasjonsavdelingen