Online seminar: Vil du måle egen kommunikasjon?

Vi vet at mange ønsker å måle egen kommunikasjon, og å evaluere måloppnåelsen knyttet til egen kommunikasjonsstrategi. Mange syns imidlertid at dette er en krevende øvelse som både er tidkrevende og komplisert. I dette gratisseminaret viser vi deg hvordan du enkelt kan måle eget kommunikasjonsarbeid systematisk.

Vi tar utgangspunkt i helt konkrete målsettinger som går igjen i våre kunders kommunikasjonsstrategier, og viser deg hvordan du ved hjelp av vårt analysedashbord Retriever Insights, kan måle disse. Kurset passer for deg som jobber med kommunikasjon og ønsker å komme i gang med måling.

Typiske målsettinger kan være:

  • Vi skal øke/stabilisere antall oppslag der selskapet får gjennomslag
  • Vi skal øke/stabilisere antall oppslag der selskapet er representert med en talsperson
  • Vi skal øke/stabilisere antall oppslag i utvalgte geografiske områder
  • Vi skal øke/stabilisere synligheten vår innen arbeidsliv- og politikkomtale
  • Vi skal øke/stabilisere engasjement på Facebook der selskapet får gjennomslag
  • Vi skal øke/stabilisere engasjement på Facebook der selskapet får gjennomslag innen bærekraft og privatøkonomi

Foredragsholder

 

Sigmund Wøien

Sigmund er utdannet innenfor medievitenskap, retorikk og kommunikasjon, og har de siste sju årene jobbet som medieanalytiker i Retriever. Til daglig leder han Retrievers analyseavdeling. Han har hjulpet flere hundre store og mindre virksomheter med måling av egen kommunikasjon og avtrykk i redaksjonelle og sosiale medier.

 

Meld deg på her:

Seminaret varer ca. 30-45 minutter. Det vil være åpent for å stille spørsmål underveis i gjennomgangen.

Dato: 26. august kl. 09:00