Online seminar: Vil du måle egen kommunikasjon?

Vi vet at mange ønsker å måle egen kommunikasjon, og å evaluere måloppnåelsen knyttet til egen kommunikasjonsstrategi. Mange syns imidlertid at dette er en krevende øvelse som både er tidkrevende og komplisert. I dette gratisseminaret viser vi deg hvordan du enkelt kan måle eget kommunikasjonsarbeid systematisk.

Vi tar utgangspunkt i helt konkrete målsettinger som går igjen i våre kunders kommunikasjonsstrategier, og viser deg hvordan du ved hjelp av vårt analysedashbord Retriever Insights, kan måle disse. Kurset passer for deg som jobber med kommunikasjon og ønsker å komme i gang med måling.

Typiske målsettinger kan være:

  • Vi skal øke/stabilisere antall oppslag der selskapet får gjennomslag
  • Vi skal øke/stabilisere antall oppslag der selskapet er representert med en talsperson
  • Vi skal øke/stabilisere antall oppslag i utvalgte geografiske områder
  • Vi skal øke/stabilisere synligheten vår innen arbeidsliv- og politikkomtale
  • Vi skal øke/stabilisere engasjement på Facebook der selskapet får gjennomslag
  • Vi skal øke/stabilisere engasjement på Facebook der selskapet får gjennomslag innen bærekraft og privatøkonomi

Foredragsholdere

 

Guro Lindebjerg

Guro er utdannet medieviter og har de siste tre årene ledet Retrievers analyseavdeling. I dag er hun norgessjef i Retriever. Hun holder foredrag om kommunikasjon, måling og bruk av ny teknologi i analysearbeid.

 

 

Sigmund Wøien

Sigmund er utdannet innenfor medievitenskap, retorikk og kommunikasjon, og har de siste sju årene jobbet som medieanalytiker i Retriever. Til daglig leder han Retrievers analyseavdeling. Han har hjulpet flere hundre store og mindre virksomheter med måling av egen kommunikasjon og avtrykk i redaksjonelle og sosiale medier.

 

Meld deg på her:

Seminaret varer ca. 45 minutter. Det vil være åpent for å stille spørsmål underveis i gjennomgangen.

Dato: 26. august kl. 09:00