Retriever Insights – skrittet videre

Analyserapporter har sett like ut i mange år. Nå bringer Retriever medieanalysen videre inn i den digitale tidsalderen, med tjenesten Retriever Insights. Prosjektleder Erik Hörnfeldt forklarer hvilken fordel dette vil være for Retrieverkunder.

Erik Hörnfeldt, prosjektleder for utviklingen av nye Retriever Insights, har vært analytiker i Retriever siden 2012.

Hva betyr Retriever Insights?

«Retriever Insights betyr at våre kunder nå kan få data og medieanalyser levert kontinuerlig på en digital plattform. De kan gå inn og sjekke data, navigere interaktive elementer, få tilgang til artikler bak statistikken og mye mer. Medieanalyser har tidligere blitt levert som statiske rapporter, så denne nye plattformen vil medføre store positive fordeler for våre kunder»

Hva er de åpenbare fordelene av digital analyse?

«Den visualiserer dataen bak analysen og bringer den til liv; kunder kan gjøre dypdykk i  de tallene de ønsker å vite mer om. Dette vil føre til langt bedre innsikt i hva som fungerer innen kommunikasjon. Ønsker du for eksempel å lære mer om en kampanje du kjørte for et år siden, kan du enkelt klikke på dataen for denne kampanjen og lese igjennom artikler som sirkulerte på denne tiden».

Hvordan kan Retriever-kunder bruke plattformen internt?

«Store organisasjoner som har behov for et samarbeidsverktøy og forbedret internkommunikasjon vil særlig kunne høste fordeler av denne tjenesten, da den gjør det mulig å dele data. Ansatte kan gå inn og kommentere og trekke frem spesifikk data, og dermed dele sin innsikt med resten av organisasjonen».

Seks fordeler med Retriever Insights:

  • Verktøyet er interaktivt, du kan navigere deg rundt og lese artikler analysen er basert på. Dette vil gi langt bedre innsikt i kommunikasjonsarbeidet.
  • Verktøyet bringer liv til tidligere statiske rapporter. Dette gir langt bedre innsikt i dataen bak medieanalysen.
  • Kunder kan velge hvor ofte de får analyser levert – ingen fler statiske analyserapporter en gang i måneden.
  • Mulighet for å få data i sanntid for rask innsikt. De kvalitative analysene utført av Retrievers analytikere vil leveres ved avtalte intervaller for den spesifikke kunden.
  • Større mulighet til å knytte andre kilder og ekstern data inn i analysen
  • Plattformen muliggjør deling av data og analyser innad i organisasjonen. En kan også kommentere og utheve spesifikke data for å bringe oppmerksomhet til viktige temaer

Høres dette interessant ut?

Ta kontakt med din representant i Retriever for mer informasjon om hvordan vi kan gjøre din medieanalyse digital.
Ikke Retrieverkunde? Ta kontakt med vår salgsavdeling for en hyggelig prat.