Slik måler du kommunikasjonsarbeidet ditt

Analysesjef Sigmund Wøien, og norgessjef Guro Lindebjerg holdt webinar om kommunikasjonsmåling fredag 29. mai. De gikk blant annet gjennom den internasjonale bransjestandarden for måling av kommunikasjon, i tillegg delte de gode eksempler og praktiske tips for hvordan du kan bruke måling som et strategisk verktøy i hverdagen. Her kan du få muligheten til å se på det i etterkant.

Den siste tiden har satt selv de beste kommunikasjonsstrategier på prøve. Mange selskaper og kommunikasjonsavdelinger har kastet seg rundt for å nå ut med en enhetlig kommunikasjon i en ny og utfordrende virkelighet. Tiltak, budskap og planer er endret fra dag til dag.

I slike situasjoner er det spesielt verdifullt å måle egen kommunikasjon. Ved å evaluere egen kommunikasjon etter en krise vil du kunne ta bedre avgjørelser når lignende situasjoner oppstår igjen. Om krisen er langvarig er det verdifullt å måle kommunikasjonen underveis, slik at tiltak og strategi kan justeres løpende for best effekt.

Foredragsholdere

 

Guro Lindebjerg

Guro er utdannet medieviter og har de siste tre årene ledet Retrievers analyseavdeling. I dag er hun Norgessjef i Retriever. Hun holder foredrag om kommunikasjon, måling og bruk av ny teknologi i analysearbeid.

 

 

Sigmund Wøien

Sigmund er utdannet innenfor medievitenskap, retorikk og kommunikasjon, og har de siste sju årene jobbet som medieanalytiker i Retriever. Til daglig leder han Retrievers analyseavdeling. Han har hjulpet flere hundre store og mindre virksomheter med måling av egen kommunikasjon og avtrykk i redaksjonelle og sosiale medier.

 

 

Vil du ha tilgang til webinaret? 

Fyll inn kontkaktinformasjonen din nedenfor så sender vi det til deg innen kort tid.